De uiterst geconcentreerde blik van Connie Palmen blijft nog even aan het scherm plakken. Max J. Molovich haalt een snotje uit zijn neus en stopt het in zijn mond, zichtbaar genietend. Niet omdat hij niet in de gaten heeft dat de camera’s weer draaien. Maar gewoon omdat hij van mening is dat een man zich niet hoeft te schamen als hij graag uit zijn neus eet. Connie Palmen haalt haar blik van het scherm en richt zich weer tot Max.
Connie Palmen: Zal ik bijschenken?
Max J. Molovich: Lekker.
Connie Palmen: Mooi. Dan gaan we zo meteen over naar het eerste fragment van een heus themablok, als ik het zo mag noemen.
Max J. Molovich: Dat mag je zeker, Connie.
Connie Palmen: Het kwaad in al zijn vormen…
Max J. Molovich: En dat zijn er veel…
Connie Palmen: Dat zijn er zeker veel…
Max J. Molovich: Ze zijn niet altijd even makkelijk te herkennen. Je moet het weten. Maar waar we nu naar gaan kijken, daarvan zie je meteen dat we met het Kwaad in zijn zuiverste vorm te maken hebben.
Connie Palmen: Tom Cruise die te gast is bij Oprah Winfey. Vertel wat er gebeurt.
Max J. Molovich: Wat er aan de oppervlakte gebeurt, is het volgende. We zien Tom Cruise die zijn ware aard laat zien. Zijn mond in een duivelse grimas. “Zo heb ik je nog nooit gezien”, zegt Oprah. Tom Cruise komt binnen en knielt voor Oprah. Vervolgens valt hij haar aan en schudt hij haar door elkaar. Dat zal hij nog een paar keer doen. “What’s happened to you?”, gilt Oprah. Tom Cruise staat op, wijst naar de lucht, gaat op één knie zitten en balt zijn vuist zoals soms tennissers hun vuist ballen als ze op een cruciaal moment een onmogelijk punt hebben gescoord. Herhaaldelijk springt hij vanuit zitstand op de bank om in juichen uit te barsten. Hij krijgt satanische lachkicks. Tot slot van dit verbijsterend stukje televisie zet Tom Cruise een klopjacht in op zijn ‘geliefde’ Katie Holmes. Het publiek, in de tussentijd, komt terecht in een massahysterie die zijn weerga niet kent. En Oprah Winfrey, beroemd geworden omdat ze haar eigen, ideale publiek is, gilt het hardst van allemaal.
Connie Palmen: Dat gebeurt er aan de oppervlakte, zei je. Wat gebeurt er daaronder?
Max J. Molovich: Daaronder speelt zich een rituele geboorte af die de wereld moet voorbereiden op de komst van de duivel. “He’s in the buildiiiing”, zingt Oprah Winfrey, die de belangrijkste opperpriester is in deze geheime duivelssekte met wereldwijde vertakkingen. Tom Cruise komt binnen. Aangemoedigd door het hysterische, uitsluitend uit vrouwen bestaande publiek, knielt hij neer voor Oprah Winfrey. Zij zegent Tom Cruise, die gaat zitten. Oprah Winfrey heet Tom Cruise welkom in haar show, waarna Cruise haar handen pakt en zich heen en weer laat schudden. Dit is om het zaad actief te maken. Het zaad waaruit het duivelskind zal ontspruiten. Het springen op de bank, het ballen van de vuist, het vallen op de knieën, het gillen van het publiek onder leiding van Oprah, dat alles symboliseert de daad. Vervolgens roept Oprah Katie Holmes aan en vraagt zij het publiek mee te roepen. Katie Holmes is zich overigens van geen kwaad bewust is – zij weet niet dat Oprah Winfrey de opperpriester is van een duivelssekte, zij weet niet dat Tom Cruise de zaaddonor van het duivelskind is en zij weet al helemaal niet dat zij de draagmoeder van het duivelskind zal zijn. De klopjacht van Tom Cruise op Katie Holmes symboliseert de jacht van het zaad naar het eitje. Haar vangst is de conceptie, hun kus de samensmelting van alle aardse wezens in hun onderwerping aan de duivel. Tot slot krijgt Oprah de kans om ook Katie Holmes, zonder dat die het door heeft, te zegenen. Zoals u allen weet, hebben Tom Cruise en Katie Holmes hun duivelskind inmiddels op aarde gezet. Suri heet ze, wat zoveel betekent als Zij die Zal Heersen in het oud-Keltish. De duivel is op aarde. Mission Acclompished.
Connie Palmen: Accomplished.
Max J. Molovich: Wat?
Connie Palmen: Het woord is accomplished, mission accomplished, jij zei mission acclompished.
Max J. Molovich: Accompished.
Connie Palmen: Nee, acclompished.
Max J. Molovich: Accomplished.
Connie Palmen: Ja, nee, ja… Jezus Max, nu weet ik het ook niet meer hoor. Laten we maar gaan kijken.
Max J. Molovich: Laten we dat maar gaan doen.
Ja, humor op tv, gisteravond die schandalig geniale Mark Rutte-grap (setting: een soort Russische RTL Boulevard.
Uh, die Geniale Mark Rutte-grap was dus bij het programma Neon Letters.