Oud Zeikwijf: De Bloopers

De oudejaarsconference van Oud Zeikwijf al gezien?
Nog steeds niet dronken of in slaap gesukkeld?
Bekijk dan hier de bloopers!

Oud Zeikwijf
Beroepsbrokkenpiloot. Vloog nochtans op haar achtste reeds rakelings langs bergkammen om berggeitjes en bergmarmotjes te tellen. Is tot haar eigen verdriet gemodelleerd naar haar vader, een onbehouwen Italiaanse charmeur met een groot hoofd en een passie voor even belachelijke als tijdrovende hobby’s. Komt oorspronkelijk uit Frankrijk. Heeft in Japan gewoond. Woont sinds begin jaren ’80 in een boomhut op het Waterlooplein in ‘Magies Centrum Amsterdam’, van waaruit ze haar schrijfsels via rooksignalen aan de redactie doorseint. Ze schrijft ook voor AT5, Sargasso en voor Kutbinnenlanders. En op haar eigen stukje internet: oudzeikwijf.com.

13 Reacties

  1. Nee hoor, OZ. Mijn bezwaar tegen die bloopers zit hem hierin. Een jaar of twintig geleden begon de BBC ermee, wat stuntelig. Het kan best zijn dat de BBC de uitvinders van de blooper zijn. Wat lieten ze zien? Dit. Een verslaggever stond voor een Londense parkeergarage en wil met zijn verhaal beginnen, maar daar rijdt een vrachtwagen de parkeergarage in. Verhaal wordt dus onderbroken, hij wil weer opnieuw beginnen. Maar net op dat moment wil er een auto UIT die parkeergarage komen. Je kunt dus wel nagaan hoeveel humor er aan te pas kwam.
    Helaas wordt dit stramien nu al twintig jaar lang gebruikt door de Nederlandse, de Belgische, en ik weet ook wel zeker de Duitse tv. De BBC zelf doet het ook nog steeds zo.
    Mijn tip zou zijn: gebruik die tekst van je blooper gewoon in je hoofdtekst. Dus: ‘Op dit punt in mijn tekst aangekomen ontgleed mij een FUCK OFF!’ Plus een uitlegje. Want het is zonde om het niet te gebruiken.
    Dat ik het in dat dagboekje heb gezet, komt doordat ik een 5×10 cm groot notatieblokje heb, waarop ik mijn onderwerpen schrijf: Dakar, bloopers, krakersrellen.

  2. Nog veeeel beter was geweest, nu we toch met achterafwijsheid bezig zijn, de veroorzaker van die fuckoff te filmen. Die kwam met hoge snelheid op ons af, op de spekgladde besneeuwde 25% hellende weg naar beneden, boog ietsjes naar links net voor hij ons vermoorde, vloog over de opgestapelde sneeuwrand, belandde op een lege (ook ingesneeuwde) parkeerplaats en performde daar een serie slips waarbij hij een paar keer met de neus van de auto boven de afgrond kwam te bungelen alvorens zich met onverminderde vaart op de departementale te storten. DAT hadden we moeten filmen en uitzenden, Ben. Mijn zoon en ik bijten er nog steeds van spijt op onze vingers, die toen van de snerpende kou zijn afgevallen.

  3. Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik ongevoelig ben voor film. Ik kan niet, zoals Max of Kippfest, anderhalf uur lang naar een film kijken. Ook YouTube heeft geen goede klant aan mij: ik ben alleen gevoelig voor muziek en voor tekst.
    Dus je zou mij zeer geplezierd hebben door op een handige plaats in je hoofdtekst van dat incident gewag te maken. Het zou een klein feestje voor de fijnproevers zijn geweest: gewoon bóm, even vertellen (‘Tijdens de uitgebreide voorbereidingen voor deze filmopname, vanochtend, liet ik mij een welgemeend FUCK OFF ontvallen. Het zat zo…’Etcetera) en daarna ga je gewoon door met je oudjaarsverhaal.
    Maar ik weet altijd alles enorm veel beter dan de anderen. Daar moet men zich niet teveel van aantrekken.

  4. Laat dat ook meteen mijn voornemen nr.4 voor 2011 zijn! “Me niets aantrekken van reactanten, in 0 zin”. Lul maar raak, Benito mio, mij laat het vol-ko-men koud. Voornemen nr.2 luidt “zelfverbod op de uitroepteken” maar die gaat het niet halen, met namen niet op twitter. Daar ben ik de grootste uitroeptekenfetisjist. Als er en prijs mee te winnen viel, dan was ik nu miljoenair.

  5. ohoho zou de kerstman roepen, hierboven heeft de nurkscensuur wiskundige tekens voor positief en negatief vervangen door 0. Dat wordt een onbegrijpelijke reactie voor iedereen behalve ik. Why should I care.

  6. Het is het uitroepteken, niet de, chère madame. Waarom dat zo is, weet niemand. Dat brengt me op een vraag waarop jij het antwoord wel weet. Is het la Seine of le Seine (en geldt dat ook voor de Loire en de Rhône, de Meuse en de Rhine)?
    Ik heb voor Twitter en Facebook helaas geen tijd. Ik kijk alleen soms op Max zijn Twitterpagina, gewoon, omdat ik even wil genieten.

  7. La Seine, La Loire, Le Rhône, la Meuse, le Rhin. Onbegrijpelijke regel.
    Om even terug te komen op het voorgaande: ik heb geen toegang meer tot de tekst, maar u wel, HERR CORRECTOR. Als u een FUCK OFF in de tekst wilt, dan kunt u dat erin schrijven, mits de Dude dat goedkeurt. Ik vind het leuk.

  8. Ben je je wachtwoord kwijt? Dan moet je dat even aan Max vragen.
    Hoe graag ik ook een FUCK OFF in je tekst had willen hebben, ik kan het er niet aan toevoegen. Ik kan het wel, maar ik wil het niet, bedoel ik te zeggen. Ik wil niet in andermans tekst gaan zitten knoeien. Zeker niet in jouw teksten. Het corrigeren ervan is al een precaire aangelegenheid.
    Wat ik wel kan doen: over deze hele zaak een stukje schrijven en dan ook gewoon dat stukje met FUCK OFF erin zetten. Dat doe ik vanavond of vannacht wel. Vind je dat een goed idee?
    Het is zeer moeilijk om goed Frans te spreken…

  9. Ik heb het stukje geschreven, OZ, het komt morgen onder 3 januari 2011 in Kort Nurks te staan.
    Nu even kijken naar Freek de Jonge.

  10. Jeetje, Ben, zet die Fuck off of whatever er gewoon in, doe niet zo moeilijk. Toegevoegde waarde. NB (voor de meelezers): niemand anders mag dat, hoor, knoeien in mijn teksten, alleen Ben, Molovich en het lekkere redacteurtje op at5.

  11. Nee, lieve OZ. Ik heb mijn stukje al geschreven (het is een dagboekstukje), en het zal je nog verbazen!
    Nee joh. Zo min als ik wil dat iemand anders een stukje van mij gaat zitten ‘verbeteren’, zo min wil ik dat met andermans stukjes doen. Fouten eruithalen, alla. Verder ga ik niet.

Laat een antwoord achter aan OZ Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *