Coronaboomers

Ik denk dat het coranavirus in the end meer Chinezen zal opleveren dan zal kosten. Want ga maar na: in normale tijden heeft China dagelijks een duizelingwekkende hoeveelheid verkeersdoden. Het aantal coronadoden is een fractie daarvan. Elke Chinees die nu thuis zit (en dat zijn er nogal wat begreep ik) kan niet in het verkeer omkomen. Verder heeft al dat thuiszitten nog een tweede gevolg: men zal nader tot elkaar komen. Met andere woorden: over een maand of negen is er een bevolkingsexplosie.

Qua verkeersdoden is Noord-Brabant wel zo’n beetje het China van Nederland. Qua corona-infecties momenteel ook. En dan zitten ze ook nog eens allemaal thuis. Oftewel: ook Noord-Brabant zal over een maand over negen een bevolkingsexplosie kennen.

Wellicht geldt het zelfs wel voor heel de wereld. Ergens in november zal de bevolkingsgroei een piek vertonen. De zogenaamde coronaboomers. Over een jaar of twintig zullen ze vechten voor vrijheid en gelijke rechten voor iedereen. Daarna zullen ze geleidelijk aan zelf politieke en bestuurlijke macht krijgen en hun idealen inruilen voor economische voorspoed en een comfortabel leven. Waarna ze beginnen te zeuren dat niemand nog naar ze luistert. Tot hun grote frustratie reageert er niemand, want niemand luistert nog naar ze.

Molovich
Erkend miskend genie. Motto: succes is voor losers.

4 Reacties

  1. De gehate EU, die thans doodziek is geworden door zijn eigen arrogantie, het binnenhalen van de islam en het coronavirus, doen me (in filosofische vorm) denken aan een boek van de beroemde kinderboekenschrijver Paul Biegel (1925-2006), genaamd ‘Het sleutelkruid’ (1964).
    In dit verhaal regeerde een oude vorst van bijna 1000 jaar oud, Mansolein, over een (dieren)rijk in een kasteel dat verstopt was in koperen bergen. De koning had alleen nog maar een haas als dienaar en deze wilde zijn vorst, die een slecht kloppend hart had, redden via een wonderdokter die erachter kwam dat het hart van Mansolein moest worden opgewonden met een soort sleutelkruid.
    Omdat dit kruid zich erg ver bevond in een afgelegen gebied en alleen de wonderdokter dit kon bemachtigen en hij als enigste het recept daarvan kende vertelde hij tegen de haas, toen de wonderdokter op reis ging, dat het hart van de koning alleen nog kon functioneren als er iedere avond spannende verhalen aan Mansolein werden verteld.
    Omdat de haas echter geen verhalen meer kon voorlezen, daar de koning die allemaal kende, stuurde hij tijdens zijn reis allerlei dieren naar Mansolein toe die allemaal verhalen vertelden over zichzelf of hun familieleden. Onder hen waren er bijvoorbeeld; een wolf, een eekhoorn, een duinkonijn, een eend, een schaap, een leeuw, twee muizen, een paard met gouden hoeven, een driekoppige draak (Breng), een ezel, een zwaluw, een kever en 10 hommels en later nog een dwerg die het verleden van de koning oprakelde via allerlei boeken omdat deze later ooit heerste over de dieren en de dwergen. Mansolein doodde zelfs vroeger nog een gigantische reuzenkikker!
    Sommigen van deze dieren of hun voorouders, waaronder die van de wolf, de leeuw en de draak, hadden het echter al eens aan de stok gekregen met boosaardige heksen die hen wilden betoveren
    of hun tijd kapot maakten maar Breng, de draak, was zelfs eeuwenlang de slaaf geweest van een gehandicapte en kwaadaardige heks, Neschi genaamd en daarvoor drie zilveren toverringen gebruikte, en zij eveneens wilde genezen maar daar geen succes mee boekte.
    Breng wist uiteindelijk een “dokter”, in de vorm van een oude boer, naar Neschi toe te sturen die haar zogenaamd zou genezen maar de boer vermoordde de heks daarna met de drie toverringen waarmee de draak zelf zo lang in de ban van de heks bleef. De draak beloonde de boer later met een enorme goudschat en Breng wilde hierna niet eens zelf meer gouden ringen dragen!
    En wat is de filosofie van dit verhaal? Simpel: Koning Mansolein vertegenwoordigd de EU die met behulp van de wonderdokter, EU-leiders, in leven moet worden gehouden terwijl de dieren weer groepen Europeanen en buitenstaanders vertegenwoordigen om het rijk van de koning overheid te houden. In tegenstelling tot de EU-Europeanen en de moslims leven deze dieren in het koninkrijk (ofschoon sommigen natuurlijke vijanden van elkaar zijn) allemaal in pais en vree en krijgen ze, na het vertalen van hun verhalen, ieder een soort mini-paradijs in het kasteel cadeau.
    De heksen en de reuzenkikker vertegenwoordigen de gehate islam die juist deze dieren in hun macht wilden houden en de dwergen de vroegere Europeanen die een buitenstaander, Mansolein (een herdersjongen en een weeskind), als koning wilden daar hij hen moest wegleiden uit een rijk dat op instorten stond, gelijk aan het Midden-Oosten! Deze dieren en dwergen leken toen eveneens op de huidige en gigantische vluchtelingenstroom en later op zoek waren naar Europa.
    En nou probeert de EU zichzelf te beschermen tegen het coronavirus door middel van allerlei nep-verhalen die ze van anderen te horen krijgen of zelf verkondigen ofschoon ze hierin niet met de dieren zijn te vergelijken daar zij de nieuwe hofhouding werden van koning Mansolein! Zijn rijk zou in het boek ook een keer spoorloos zijn verdwenen, gelijk zoals het de EU ooit zal vergaan!

  2. Dit verhaal lijkt enigszins op een tekenfilm uit Warner Bros van de Amerikaanse animator en tekenfilmgerxiseur Tex Avery (1908-1980), de geestelijke vader van Bugs Buggy, Daffy Duck, Porki Pig, Droopy enz. genaamd ‘The Peachy Cobbler’ (1950).
    In deze komische tekenfilm, die is gebaseerd op een weinig bekend sprookje van Grimm waarbij een verarmde oude schoenmaker en zijn vrouw in het geheim, bij het fabriceren van hun schoenen, hulp krijgen van twee halfnaakte kabouters die ze later als dank kleren cadeau geven, geeft een soortgelijk schoenakers-echtpaar, tijdens een strenge winter met veel sneeuw, hun laatste brood aan een stel zwaluwen die in werkelijkheid eveneens kabouters of mannelijke elfjes zijn.
    Deze elfen-kabouters beginnen daarop allemaal tientallen schoenen te fabriceren in de werkplaats maar ze doen dat vaak op een vrij onhandige en komische manier waardoor ze elkaar geregeld pech en pijn bezorgen, sommige schoenen niet op de juiste manier worden gemaakt en iedereen ook boos worden op elkaar! Uiteindelijk komen de schoenen dan toch nog klaar en als de schoenmaker en zijn vrouw dit zien beginnen ze allebei van vreugde te dansen terwijl de elfen-kabouters, vermomd als zwaluwen, tevreden toekijken.
    Het moraal van deze tekenfilm is dat arme mensen tijdens een ziekte of extreme kou toch nog onverwacht steun krijgen van hulpverleners in de vorm van de elfen-kabouters. want wie in sprookjes goed doet die zal goed ontmoeten maar wie kwaad doet zal kwaad ontmoeten, gelijk aan een aantal goede meisjes en hun boze stiefzussen, als zij kabouters of feeën ontmoeten, waarbij de eersten worden beloond met toenemende schoonheid, goud, juwelen en bloemen die uit hun mond vallen als zij spreken en een koninklijke bruiloft en de laatsten met toenemende lelijkheid, padden en slangen die uit hun mond springen als zij spreken en een ongelukkig einde van hun leven!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *