Donald Duck, een Kwaadaardig Weekblad: Beschouwing van Clarabella Koe & Karel Paardepoot

Tijd om de karakters uit het “Vrolijkste Weekblad” eens verder onder de loep te nemen. Laten we beginnen met Clarabella Koe en Karel Paardepoot, ok?
Clarabella is een erg interessant en complex personage, en haar dynamische relatie met Karel Paardepoot is ook zeer zeker het toelichten waard.
“Ze laat zich dekken door een paard. “Bitch loves the cock. ‘Nuff said.” denken de meeste lezertjes van de Donald Duck dan ook, maar dat dit een overgesimplificeerd beeld is, zal ik hierna aantonen.

BESCHOUWING VAN CLARABELLA KOE & KAREL PAARDEPOOT
Of
Een geschiedenis van wederzijdse psychoseksuele mishandeling binnen een dysfunctionele relatie

Oordelend aan haar uiterlijk en gedrag, schat ik dat Clarabella ongeveer 50 jaar oud is. Dat is alvast interessant gegeven nummer 1, want het gedrag van en zijn speelse kameraadschap met Mickey Mouse doen vermoeden dat Karel Paardepoot een stuk jonger is; misschien iets ouder dan Mickey maar zeker jonger dan 30. Wat heeft geleid tot een relatie tussen deze twee behoorlijk uiteenlopende karakters?
Nou, in een ouwe strip van Floyd Gottfredson waar de bende uit kamperen gaat (“Mickey gaat met vakantie”, 20-7-1931) komen een paar gegevens naar voren:
– de toenadering tussen Karel en Clarabella gebeurd met veel, heel veel irritatie
– Clarabella is blijkbaar de enige van het vriendengroepje die niet volledig straatarm is (Mickey en Karel hebben alleen kapotte, brakke spullen. Minnie woont best degelijk, maar straalt niet rijkdom uit. Clarabella daarentegen! Die begint een paar strips later zelfs een pension!)

“Is… is de relatie tussen Karel en Clarabella een verstandshuwelijk? Is Karel op haar centen uit??” roepen jullie nu, verschrikt met de handen voor de mond en ogen.
Nee, het ligt ingewikkelder dan dat. Een stuk ingewikkelder.
Dit is mijn theorie:

Clarabella is een oude, verbitterde koe. Haar leven lang is ze blijkbaar vrijgezel gebleven, tenminste, afgaand op haar naïeve beeld van “Romantische” liefde en horkerig gedrag jegens Karel. Zelf is ze hier ook open in, in het verhaal “Clarabella’s pension” antwoord ze op Mickey’s vraag of ze wel eens een aanzoek heeft gehad, het volgende: “Één keer…. via de telefoon! Maar toen ik ja gezegd had, bleek dat de man verkeerd verbonden was!” Ouch.
Hier is iemand die zo lang vrijgezel is dat ze niet meer weet hoe ze zich in een relatie moet gedragen.
Maar dan ontmoet ze dus Karel! Ze irriteren zich duidelijk aan elkaar, maar Karel blijft in haar buurt. Clarabella beseft dat dit maar een ding kan betekenen: het is een hitsig paard. Ik moet zelf altijd denken aan een televisieprogramma wat ik ooit gezien heb, waarin 50 jaar oude verlopen wijven negers importeerden om zich geliefd en begeerd te voelen. Vooral één scene is me bijgebleven, waar e n vrouw dus zat te praten over haar importbruidegom. En die neger ernaast zat haar maar keistrak aan te staren.
“Ja soms is die wel een beetje ruw he, tijdens de sex. Omdat het leven in Afrika zo hard was, denk ik. You must not be so rough,” zei ze, zich toen richtend naar de neger, wiens spieren aanspanden, klaar om haar naar de grond te smacken en haar diep in haar reet te verkrachten.
“Yes Djongo most not be rohff,” zei hij geconditioneerd als een iets te vaak geslagen hond, maar ondertussen wachtend op een moment van zwakte of onoplettendheid van de bazin zodat hij haar kon doodneuken met een AK-47 geweerkolf ofzo.

Zo zie ik Clarabella ook. Ze doet haar ding, snauwt Karel af, ze heeft gezelschap en de “social accomplishment” van een partner hebben. Zij is tevreden, en in ruil hiervoor bied ze Karel haar lichaam. En hier word het echt interessant: Karel Paardepoot! We kunnen aannemen dat Karel groot geschapen is, door de volgende feiten:

– In zijn relatie tot Mickey Mouse weet hij zeer subtiel over te komen als de “Meerdere man”. Geen al te macho-machtsvertoon, zoals Mickey schofferen of continue wijzen op zijn alfamannetjes status ten opzichte van Mickey (beide kenmerkend voor het “Kleine piemel/groot vertoon-syndroom”. Precies zoals we Mickey op zijn beurt zich wel weer zien gedragen jegens Goofy, maar ja, hij is dan ook een muis).
Nee, bij Karel is het allemaal losjes en natuurlijk, waarmee hij blijk geeft tevreden te zijn over zowel zichzelf als het formaat van zijn penis.
– Er van uitgaande dat penisgrootte genetisch bepaald is, vraagt men zich natuurlijk af waarom zijn voorouders, gedwongen door Napoleon, zouden kiezen voor de achternaam “Paardepoot”. Het IS een paard, waarom zou je jezelf vernoemen naar een deel van jezelf? Plus, paarden schijnen benen te hebben, dus poot staat voor iets anders. Iets lomps. Wat kan dat zijn? Lomp, langwerpig als het been van een paard en zelfs als onderdeel van jezelf belangrijk genoeg om het tot je familienaam te verheffen. Hm.
– Het is een paard.

We kunnen ook aannemen dat seks belangrijk is voor Karel Paardepoot, anders zou hij geen koe van 50 porken. Ik denk ook dat er niet alleen simpelweg tevredenheid is over zijn penis- maar ook een soort trots. Het is een simpele man met simpele genoegens, heeft weinig blijk van religieuze affiniteit weergegeven, ik denk dat zijn penis misschien wel het belangrijkste in zijn leven is.
Stel je dan zijn frustratie voor: begenadigd met zo’n reuzelul, en blijkbaar is die ouwe koe van een Clarabella het enige wat hij kan scoren! En niet alleen dat, maar als hij die worst naar binnen ragt laat die bitch nog geen greintje genot zien. Wat is hier aan de hand? En wat voor vreselijke gevolgen zal dit hebben voor hun seksuele relatie?

Laten we de achterkant van Donald Duck nummer 47-2007 erbij pakken. In deze strip maakt Clarabella Karel Paardepoot verwijten dat hij geen “stoere bink” is, en is zichtbaar aan het flirten met een wandelende kleerkast die dit Claarblijkelijk (dat was inderdaad een woordgrap, goed gezien, -red.) wel is.
Karel Paardepoot wordt gedwongen zijn lijf op te pompen in de sportschool, en na zijn eerste les gaat ze hem ophalen. Als een gebroken man, woedend om de zo te zien zeer pijnlijke rugblessure die hij door haar heeft opgelopen, stapt hij naar buiten. Hoe reageert Clarabella?
Ze kijkt arrogant en ongeïnteresseerd weg. Ook in andere strips heeft ze woede-aanvallen als Karel niet doet wat zij zegt, en levert het haar veel plezier op hem te zien falen. Maar vooral deze strip laat iets zien waar we maar weinig glimpsen van ophangen: Clarabella is niet zomaar een aseksuele koe, blind voor lust.

Nee, ik geloof zelfs dat ze een substantieel deel van haar leven knalgeil is geweest. Maar nooit, NOOIT zijn haar verlangens bevredigd. Dit heeft haar verbitterd gemaakt (dit ziet de casual lezer vooral terug in haar gedrag jegens Karel) tot een punt waar ze niets anders kon dan mannen haten en haar lust vervloeken. Weggeteerd, weggerot. Het doet haar pijn nooit begeerd te zijn geweest in haar jeugd, haar goede jaren (begeerd willen worden zien we terug in haar kleding en opmaak die, hoewel oubollig, altijd zeer verzorgd genoemd kan worden).
Karel irriteert haar. Zijn lompe aanwezigheid, zijn houding ten opzichte van haar, die dingen verraden dat hij niet de liefde met haar wil bedrijven, maar dat hij gewoon iets wil palen, “Wat dan ook,” moet ze verbitterd denken als ze naakt voor de badkamerspiegel staat. Haar uitgezakte uier (niet eens een flauwe bult is te zien in die jurk van haar) en door ouderdom verminkte lijf intens hatend- en daardoor natuurlijk ook Karel.

Karel Paardepoot ondertussen, de simpele man, mist misschien dan wel de geestelijke capaciteiten om haar te begrijpen, maar hij kan zeker wel zelf voelen. Woedend is hij, dat zij het geschenk van zijn enorme paardenlul niet waardeert.

Dode lust en woede, wat voor seksleven zal dit opleveren? Een saaie, zal de eerste gedachte zijn maar die mening ben ik niet toegedaan. Nee, misschien als Clarabella van nature aseksueel was en Karel Paardepoot niet zo zelfverzekerd mannelijk, dan zouden ze vrede kunnen hebben met elkaars gezelschap, die tenminste eenzaamheid en stilte uitbant. Ik ben bang dat hier echter iets veel gruwelijkers speelt.

Denkt u eens in wat er zal gebeuren, een van zichzelf en haar partner walgende vrouw die een keiharde dikke piemel naar binnen gedrukt krijgt, de piemel die haar in heur jeugd zo ontzegd is. Zal ze alsnog blij zijn? Ik denk het niet. Ik denk dat zij die lul zal ontkennen, zal negeren, om te bewijzen dat zij die piemel niet nodig heeft, nooit nodig heeft gehad. Zij heeft NIETS nodig voor haar geluk.
Karel ondertussen wordt gek van woede. Hier is niet een vrouw die bang is, die geniet of pijn heeft, nee, niks, geen reactie! Genegeerd! Hij koppelt geen oorzaken aan gevolgen. Hij ziet gewoon een vrouw die hem, zoals al-fucking-tijd, probeert te kwellen. Prima, dan ragt hij toch harder? Geen reactie. Oh ja, dan ragt hij hem toch zo van achteren keihard haar anus in? Geen kik. Niet eens geshockeerd commentaar.

Want alvorens dood te gaan, heeft haar lust alle grenzen opgezocht, kan ik u verzekeren. Een vrouw van 50 van wie Karel haar eerste vriendje is, niet uit liefde bovendien? Die koe werd dus blijkbaar nooit als een seksobject gezien. En lelijke vrouwen zijn altijd in voor bizarre shit. Alleen, hoe ver zij ook ging in haar fantasieën oprekken, van normaal naar anaal naar S.M. naar waarschijnlijk de ziekste kots- poep en plas-sex die er bestaat, nooit kon zij het beeld van wat ze wilde zijn (of bereid was te zijn) uitdragen naar een bedpartner. Nooit was zij goed genoeg, of ook maar opgemerkt.

Dus wil Karel nu een volle vuist in haar vagina proppen? De tijd dat dit te ver ging, is reeds lang geweest. “Je doet maar Karel Paardepoot,” hoor je haar verbitterd denken. Haar complete eigenwaarde heeft ze weggegooid in haar oude fantasieën om maar gewild te zijn, en nog wilde niemand. Dood kan Paardepoot vallen.

Karel ondertussen zal hier nooit vrede mee kunnen hebben, deels uit geilheid, deels uit wraak omdat zij het belangrijkste van geilheid kapot heeft gemaakt: de taboes. Er moeten grenzen zijn! Er moet iets naar toe te neuken zijn! Maar er is niks. Een groot gat, letterlijk en figuurlijk.

Ja ik ben bang dat Karel in zijn queeste naar bevrediging steeds extremere maatregelen zal nemen. Ik vermoed dat hij reeds de nodige drugs neemt tijdens de seks, vrees dat hij verslaafd zal raken en het zal me dan ook niet verbazen als er binnen niet al te korte tijd een strip verschijnt met lege kaders. Alleen een achtergrond? Waar zijn de figuren?
En dan beweegt de strip naar de slaapkamer, waar Clarabella dood verkracht tegen de muur ligt, en Karel huilend met het schuim op de mond een eind probeert te maken aan zijn miserabele leven.

Maar ja, dat denk ik. Wat denken jullie?

4 responses

  1. Clarabella Koe is een charmante (?) dame die eigenlijk nooit oud wil worden en de relatie die zij met Karel Paardepoot, een echte sloddervos, heeft doet mij sterk denken aan de vriendschappen die Katrien Duck heeft met Donald Duck en Guus Geluk, Minnie Mouse met Mickey Mouse, Wiske met Suske, Sidonia met Lambik en Tinkerbell met Peter Pan. Het is daarin erg opvallend dat de dames bijna altijd hartstikke jaloers worden zodra hun vriendjes (waar ze overigens niet of nauwelijks verliefd op zijn) opeens nieuwe vriendinnen hebben en zij daarbij leugens, bedrog, overspel en geweld niet schuwen in de hoop daarmee hun vrienden terug te veroveren. Sommigen van deze nieuwe vrienden of vriendinnen van alle opgenoemde personen blijken, ironisch genoeg, vaak nog VEEL grotere bedriegers en oplichters te zijn daar ze namelijk teveel houden van zichzelf, alleen op eigenbelang en hebzucht uit zijn en meestal zelfs grote opscheppers!
    Het idee dat Clarabella en Karel met elkaar zouden trouwen zou bovendien een hele slechte combinatie zijn daar een koe en een paard totaal niet aan elkaar verwant zijn en soms lijken Katrien en Minnie verre achternichten van Donald en Mickey te wezen omdat ze allemaal dezelfde achternaam hebben! Ik zag ooit in een dierentuin hoe een vale gier en een monniksgier blijkbaar ook seks met elkaar wilden hebben maar ook deze twee roofvogels bleken totaal niet bij elkaar te passen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *