Helder. En waarom ook niet? Het “Over de doden niets dan goeds”-gebruik is in my opinion (dit voor Oud Zeikwijf, than can she dit ook een beetje volgen) een van de meest misselijkmakende schijnheiligheden in onze cultuur. Bij leven een kutwijf, bij dood een kutwijf. En zo hóórt het.
Gecondoleerd, by the way.
Relaties na hun dood opwaarderen behoort tot de menselijke natuur. Dit wetende is vooral het ontstaan van religie te verklaren. Heel verfrissend derhalve, het standpunt van Berengaria Liedmeier.
Er schijnt nog een Berengaria Liedmeier te bestaan. In London. Ik ging haar maar eens googelen en toen kwam ik dit tegen. Wat een leuke reacties. Vereerd :-)
In antwoord op Rigo Reus: het werkte opluchtend, dit schrijven. En er moesten mensen om lachen. Mensen die ik graag mag, of zelfs een beetje verliefd op ben. Had ik het dode kutwijf zowaar bijna vergeven zeg.
Helder. En waarom ook niet? Het “Over de doden niets dan goeds”-gebruik is in my opinion (dit voor Oud Zeikwijf, than can she dit ook een beetje volgen) een van de meest misselijkmakende schijnheiligheden in onze cultuur. Bij leven een kutwijf, bij dood een kutwijf. En zo hóórt het.
Gecondoleerd, by the way.
Maar heeft het zin? Zij zit er niet meer mee, zij zit nooit nergens meer mee.
Relaties na hun dood opwaarderen behoort tot de menselijke natuur. Dit wetende is vooral het ontstaan van religie te verklaren. Heel verfrissend derhalve, het standpunt van Berengaria Liedmeier.
Ik vermoed ook dat het volkomen terecht is.
Er schijnt nog een Berengaria Liedmeier te bestaan. In London. Ik ging haar maar eens googelen en toen kwam ik dit tegen. Wat een leuke reacties. Vereerd :-)
In antwoord op Rigo Reus: het werkte opluchtend, dit schrijven. En er moesten mensen om lachen. Mensen die ik graag mag, of zelfs een beetje verliefd op ben. Had ik het dode kutwijf zowaar bijna vergeven zeg.