Nurks gaat naar de beurs

NurksMedia Unlimited heeft een officiële aanvraag ingediend voor een beursgang. De Nederlandse website wil via deze weg 12,5 miljoen euro ophalen. Mogelijk verandert het uiteindelijke bedrag de komende drie tot vier maanden nog als de bankiers van Nurks de vraag van investeerders peilen.

Uit de papieren blijkt dat het concern vorig jaar een omzet realiseerde van 25 euro. De omzet werd eerder door kenners geschat op 16 euro. De nettowinst bedroeg twee euro en tien cent. De opmerkelijke gang naar de beurs is te danken aan de interesse van Sjeik Mahid Saif Al Ghurair, de steenrijke eigenaar van de Alghurair Group of Companies.

Max Molovich, chairman van NurksMedia Unlimited: “De interesse van De Sjeik sterkte ons in onze hoe-heet-het, dat we op de goede weg zijn. Volgende week gaan we met z’n allen naar Abu Dabi om de Sjeik te ontmoeten. Ik verwacht dat hij een bod zal doen. Dat bod zullen wij weglachen. Waarna hij een groter bod zal doen. Dat wij weer zullen weglachen. En dan zal hij een bod doen dat onze wenkbrauwen omhoog zal doen krullen en een ‘hm, dat lijkt er meer op’ aan onze lippen zal onttrekken. Enfin, u weet hoe ze in die landen onderhandelen. Op een gegeven moment is het klap erop en dan zijn we in business.”

De beursgang van de beste  website ter wereld wordt schouderophalend ontvangen op Wallstreet. Nurks heeft naar eigen zeggen wereldwijd zo’n 845 lezers, van wie 483 mensen dagelijks ‘even een kijkje’ neemt .

Het basissalaris van topman en oprichter Max Molovich was vorig jaar net boven gemiddeld. Zijn salaris zal volgens de papieren per 1 januari 2013 teruggebracht worden tot 1 euro per jaar, dit tot groot leedwezen van met name zijn oudste zoon. De kleine Molovich zegt de laatste dagen niet veel anders dan ‘papa arm, papa huilen’. Molovich: “Ik heb geprobeerd uit te leggen dat het bedrag symbolisch is. Maar hij weet nog niet wat symbolisch betekent. Het vermogen abstracte begrippen te begrijpen is vrij klein bij tweejarigen.” Molovich begon een ruim jaar geleden met Nurks.

Molovich
Erkend miskend genie. Motto: succes is voor losers.

6 Reacties

  1. Misschien moet er een banner op nurks komen, die verwijst naar nurks. Dan zien investeerders dat er reclameinkomsten binnenkomen, maar dat nurks zichzelf ook goed op de markt weet te plaatsen met doelgroep penetrerende raclames.

    1. Als hoofdredacteur van Nurks zie ik dit plan als een uitverkoop aan de duivel die commerciële belangen heet en voorspel ik: op deze manier laten we het beest los. Het einde zal zoek zijn, het zal de redactionele integriteit aantasten. We zijn onze vrijheid kwijt. In plaats van de waarheid zullen wij de adverteerder dienen, of wij willen of niet. En ook al zijn wij in dit geval zelf de adverteerder, de waarheid, en daarmee onze ziel, zal er aan ten onder gaan.

      Als chairman van NurksMedia Unlimited vind ik het een wereldplan!

Laat een antwoord achter aan Kippfest Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *